Alkali Beslenme 2 - Ne yediğinize dikkat!


Hem sağlık hem hastalık hücrelerimizin içinde başlar. Hücreler dokuları, dokular organları, organlar sistemleri oluşturur. Hücrenin sağlığı tüm sistemin sağlığıdır. Hücrenin sağlık kaynağı da alkali ortamdır. Eğer vücudun asitliği artarsa başta kanser riski, osteoporoz (kemik erimesi), kolesterol oksitlenmesine bağlı oluşan kalsiyum plakları, diş çürükleri, tiroid fonksiyon bozuklukları, eklem hasarları oluşmaya başlar.


Vücudu asidik yapan gıdalar
Hazır gıdalar, kömürde pişirilmiş etler, işlen­miş etler, şekerli içecekler, boyalı gazlı içecekler, masa tuzu, malt içecekler, inek sütü, inek peyniri, doymuş yağlar, kızartmalar, kızartma yağları, buğday, arpa, çavdar ve yulaf, beyaz pirinç, mısır ve bunlardan yapılan kahvaltı gevrekleri, cipsler, börekler, pastalar, ketçap, mayonez, soya sosu gibi hazır soslar, mayalı gıdalar, fermen­te ürünler, alkol, kafein, çikolata, siyah çay, mikrodalgaya girmiş yiyecekler, suni tatlandı­rıcılar vb..

Vücudu alkali yapan gıdalar
Limon, yeşil limon, ıspanak, soğan, sa­rımsak, maydanoz, brokoli, kırmızıbiber, sa­latalık, fasulye, tatlı patates, fındık, badem, susam, keten tohumu, zeytin, zeytinyağı, balık yağı, zerdeçal, kavun, incir, hurma, si­yah turp, kuşburnu, karpuz, kırmızı pancar, armut, siyah erik, elma, kuşkonmaz, karna­bahar, şalgam, pırasa, dereotu, havuç, mer­cimek, kereviz, erik, bezelye, patlıcan, ceviz, kahverengi pirinç, karabuğday, darı, buğday çimi, hurma, nane, kekik, karbonat, işlenme­miş doğal tuz, keçi sütü ve lor peyniri.

Alkali formdaki mineraller 5 adettir: Kalsiyum, Potasyum, Sodyum, Magnezyum ve Demir. Bu mineraller sağlıklı alkali bir çevre yaratmak için çok önemlidir. Asidik minerallerle birleşerek toksin maddeleri vücuttan atarlar.

Alkali yiyecekler ve Alkali Su, bize yapışkan sümüksü maddelerden temizlenmiş bir bünye kazandırır. Sümüksü maddelerden arınmak, sinüs tıkanıklıkları, kronik lenfatik tıkanıklıklar ve şişlikler, akciğerlerde sıvı birikimi sorunları, mafsal kireçlenmeleri, kalsiyum eksikliği gibi sorunlardan uzak kalmaktır.

Zihinsel ve duygusal enerjinin pozitif olması da taze sebze ve meyve kadar önemlidir..  Vücut pH’ı üzerinde güçlü biçimde etkindir. Güneş ışığı da.. Alkali olma hali, güneş ışığının tam spektrumu ile etkinlik kazanır. Güneş ışığının yokluğunda ise, karanlıkta vücut hücrelerimizde asit oluşur.

Günlük beslenme alışkanlıklarınızı alkali gıda ağırlıklı düzenlemeye çalışın. işte bazı öneriler:
  • Daima aldığınız protein miktarının dört katı kadar çiğ sebze tüketmeye çalışın.
  • Çiğ sebze yeterince tüketemiyorsanız sebze suyu için.
  • Kırmızı et yediğinizde sebze desteği normalden daha fazla olsun.
  • Aksam yemeği lokmalarınızı en az 15 kez çiğnenerek yutun hatta tek tek sayın.
  • Yemekle beraber alkol, ayran, meyve suyu ve benzeri içecekleri içmeyin.
  • Yemekten iki saat sonra bir bardak suya bir yemek kaşığı limon veya doğal elma sirkesi ekleyip  için.
  • Televizyon karşısında atıştırmalık olarak bolca limonlu salatalık yiyebilirsiniz.
  • Mideniz kazınırsa yatmadan hemen önce bile olsa, bir katı yumurta yemeniz mümkün.
  • Yatmadan önce bir litreye yarım çay kaşığı karbonat ekleyerek hazırlayacağınız alkali sudan bir  bardak için.
  • Karbonatlı sudan tüm güne yayılmış olarak en az 1,5 litre tüketmelisiniz.
  • İdrarınızı takip edin, koyu olmasına izin vermeyin. pH’ını ölçemeseniz bile koku ve renk takibi yapın.
  • Sabah ilk iş, gece son iş olarak alkali su için.
  • Sebze suyu içmeye alışın. Bunu alışkanlık haline getirirseniz asitlenmeyi çok kolay çözersiniz. Alkali su ve sebze suyu yağlarınızı çözer.
  • Sofra tuzunu bırakın. Deniz ve Himalaya tuzu kullanın. Hem ödemlerinizi çözersiniz hem daha hızlı kilo verirsiniz.
  • Oranlamayı öğrenin. Alkali olmak için besinleri seçerken iç ortamınızın asit oranına göre miktar belirleyin. Bunun için sabah ilk idrar pH’ını ölçün.
  • Kaçamaklarınızı alkaliyle dengeleyin. Kaçamak yapıp sevdiğiniz asitli besinlerden yediğinizde, bunları çiğ sebzelerle beraber tüketin. Meyve şekerinin cildimizi en çok yaşlandıran besin maddesi olduğunu unutmamalısınız.
  • Balık ve iyi yağların tüketimini artırın. Kabuklular hariç tüm deniz ürünleri iyidir. Yemek pişirmede zeytinyağını, ayçiçek ve mısır yağına tercih edin.
  • Akşam yemeğinizi doğru seçin. Bel bölgesini inceltmek isteyen birinin yapacağı ilk şey erken saatte karbonhidratsız akşam yemeğidir.
  • Doğru kalsiyum kaynaklarını öğrenin. Salatalık: 25 ml/gr, marul: 35 ml/gr, nohut: 150 ml/gr.
  • Alkali yapan besinleri öğrenin. Market ve bakkallarda paketlenmiş halde satılan ürünler yerine pazardan taze alışveriş yapın.
  • Vücudumuzda hücre düzeyinde alkali ortam sağlamak ise ancak alkali beslenmeyle gerçekleşebilir. 
  • Alkali beslenmenin ilk adımı olarak vücudumuzun yüzde 75’ini oluşturduğu için suyla başlamalıyız. Günde 2,5 litre su içmeliyiz. İlk uyandığımızda ve yatmadan önce mutlaka su için. Alkali bir su olmalı (Ph değerinin 7’nin üzerinde olmasına dikkat edin). Suya limon ekleyip ya da elma sirkesi ya da karbonat karıştırıp alkali değerini 10 - 20 kat artırabilirsiniz.
  • Sofra tuzunu bırakın. Deniz tuzu, kaya tuzu ya da Himalaya tuzu kullanmaya özen gösterin.
  • Gün içinde yaptığınız her türlü beslenme hatasını sebzelerle sossuz bol limonlu salatalarla çiğ koyu yapraklı sebzelerle ya da sebze sularıyla nötrlemeye çalışın.
  • En alkali içecekler alkali su, limonlu veya sirkeli su veya sodadır, en asit içecek ise koladır.
  • En alkali baharat zerdeçal ve tarçındır. Soya sosu ve hazır soslar ve balzemik sirke asittir.
  • En alkali yağ zeytin, balık, çörekotu ve keten tohumu yağı, en asit yağ trans yağ ve kızarmış yağdır.
  • En iyi alkali tahıl kara buğday ve kinoadır, en asidik un beyaz undur.
  • Alkali kurubaklagil nohut ve mercimektir. Beyaz pirinç asidiktir.
  • En değerli alkali, badem ve çörekotudur. Fıstık asittir.
  • Meyvelerden avocado, incir, mürdüm eriği, hurma alkalidir. Meyve suları ve şekerlemeleri asidiktir
  • En alkali protein yumurta beyazı, somon ve balıktır. Sığır eti ve işlenmiş et ürünleri asidiktir.
  • Badem sütü, koyun sütü peynirleri ve kefir alkalidir. Hazır inek sütünden uzak durun.

Hiç yorum yok: