Bugün kaç bardak su içtiniz? Yorgun hissetmenizin ve başağrılarınızın en önemli nedeni susuzluktur...

Biorezonans tedavileri boyunca iletkenliği artırmak için bol su içilmesini öneriyoruz. Vücudun tüm metabolik faaliyetleri su içinde gerçekleştiğinden su içmek çok önemlidir. Yeterince su içildiğinde metabolizma daha düzenli çalışır.

Normal koşullarda yetişkin bir insan (deriden, bağırsaktan, idrardan) yaklaşık olarak günde 2.5 litre su kaybeder. Su kaybı, kan plazmasının yoğunluğunu artırır. Bu beyindeki susama merkezini uyarır, su içme ihtiyacı hissederiz. Susadığımız halde, su içmezsek, vücudumuz kendi suyunu tutmaya çalışır. İdrara az çıkarız ve kan hacmimiz azalır, tansiyonumuz düşer. Vücudumuz kurur, sağlığını yitirir. Unutmayın! Vücudumuzdaki suyun %15’inin kaybedilmesi komaya hatta yaşamın yitirilmesine neden olabilir. Hiç su almadan yaşabileceğiniz gün sayısı 2-3'tür.

Aldığımız suyun hemen hepsini, idrar, ter, solunum vb. yollarla dışarı atarız. Buna su dengesi adı verilir ve bu dengeyi sağlamak için vücud ağırlığımızı bilmeli ve her kilo başına 40 ml. su içmeliyiz. Diyelim ki 60 kiloyuz. İçeceğimiz günlük su miktarı 40 ml x 60 = 2400 ml (2,4 litre)'dir. Kilolu kişiler daha çok su içmelidir.

Normalde idrar beyaz veya açık sarı renkte olur. Az su içtiğinizde idrarın rengi koyulaşır. Koyu sarı idrar az su içildiğinin işaretidir. Rengi açılıncaya kadar bol su için:

Sabah uyandığınızda 2 bardak
Yemeklerden yarım saat önce 1 bardak
Duşa girmeden yarım saat önce 1 bardak
Yemeklerden 2 saat sonra 1 bardak
Yatarken 1 bardak gibi...

Mideniz bulanıyorsa yudum yudum içmenizi tavsiye ederiz. Suyun içine tam içmek üzere limon sıkabilirsiniz, bir elma dilimi ile aroma katabilirsiniz. Yeter ki su için!

Kilonuz ve sağlık durumunuzu doktorunuzla gözden geçirin ve içeceğiniz en doğru günlük su miktarını birlikte saptayın. Yetişkin bir insan vücudunun %65 kadarını su oluşturur. Vücuttaki suyun %60’ı hücre içinde, %40’ı hücre dışı sıvılarda bulunur. Bebek vücudunun üçte ikisinden çoğu (%70) sudur. Büyüdükçe su oranı azalır, yağ oranı artar. Besinsiz yaşamamızı sürdürebildiğimiz halde, susuz birkaç günden fazla yaşayamayız.

Vücud ısısının denetimi, eklemlerin kayganlığı, vücuttaki su sayesinde olur. Su yiyeceklerde bulunan besin öğelerinin sindirimi, emilimi, taşınması ve metabolizma hareketlerinin sürekliliği için de gereklidir.

Metabolizmanın hareketliliği atık ve zararlı maddelerin böbrekler yoluyla dışarı atılmasını sağlar. Yeterince su içilmediği zaman, bazı mineraller böbreklerde çökerek, böbrek taşlarına neden olabilirler.

Bilinmeyen başağrılarının nedeni susuzluk olabilir.
Su kabızlığı önler. Vücuda çok az su alınırsa, su ihtiyacı barsaklardan su çekilerek karşılanacağından kabızlık oluşur.
Su doğal iştah kesicidir, aç karnına su içerseniz, açlıktan dolayı oluşan mide kasılmaları azalır, daha az yemek yersiniz. Su açlık hissinizi de azaltır.

Yeterince alınan su, uygun kas hareketlerini sağlar, vücudun kurumasını, kilo kaybıyla oluşan deri sarkmasını ve krampları önler. Hücrelerin susuz kalmasını önleyerek, cildin sağlıklı ve esnek olmasını sağlar.

Yorgun hissetmenizin birinci nedeni susuzluktur.
Su, dikkat eksikliğinizi giderir. Bunamayı geciktirir.
Eklemleriniz ve gözleriniz su içtiğinizde daha iyi çalışır.
Su cildinizi nemlendirir, daha geç yaşlanmasını sağlar.
Her saniye milyonlarca eski hücrenin yerini yeni hücreler alır. Bu yenilenmede suyun rolü büyüktür.
Su içme alışkanlığı edindiğinizde açlık ve susuzluk duygularını daha iyi ayırd edersiniz.
Su kan dolaşımını kolaylaştırır. Vücudumuz besinlerdeki enerjiyi su sayesinde alabilir.
Sindirim artıklarını boşaltmanız için su önemlidir.

Yaşlandıkça susuzluk veya susama mekanizması daha az çalışır. Bu nedenle yaşlılar suyu düzenli içmelidir ve idrarlarının açık renkte olduğuna dikkat etmelidir.


Bebekler susuzluğunu anne sütüyle giderir. Anne sütüne eklenmiş, meyve, sebze, katı gıda gibi ek gıda alanlara da mutlaka su verilmelidir. Eğer ilk 6 ay içinde bir bebekse ve hem anne sütü hem mama alıyorsa çok fazla vermeye gerek yok, mamalardan sonra birkaç kaşık su vermek, günlük yaklaşık 40-50 cc su tüketmeleri yeterlidir.

Hiç yorum yok: